La Frontissa. Associació de Dones

Espai per compartir idees, coneixements i activitats

  • Mobilitzem-nos

    Defensem la democràcia i l'Estat de Benestar, llegint, produint i difonent informació sobre les causes i conseqüencies de la crisi econòmica i les solucions alternatives. Utilitzem les TIC per defensar els nostres drets.
  • Defensem la igualtat.

    Per a lluitar contra la violència masclista, defensem les polítiques d' igualtat
  • Jo decideixo. Jo desobeeixo

  • Donart 2015. Isabel Pons Tello

Darrera la Soprano

Posted by lafrontissa a 05/07/2013

Magnífic el concert de Carmina Burana…va ser tot un plaer !!!

La banda, el cor, les  bateries…les tres persones solistes i el director…tot plegat ens van donar una hora i mitja sense treva, d’ una intensitat que no ens va deixar distreure ni un sol moment.

Jo vull parlar d’una de les persones solistes, de la dona, de la soprano, de la Rosa Tamarit…jo, cada cop que l’ escolto cantar, m’emociono, i em brillen els ulls, a vegades fins i tot em cau la llagrimeta…i no soc de llàgrima fàcil jo. Els ho asseguro!

M’emociona la seva veu, la seva professionalitat, el seu saber estar i moure’s dalt de  l’escenari…però sobre tot, sobre tot, m’ emociona com arriba a tot això…m’emociona, en fi, tot el qui hi ha al darrera, al darrera de la soprano…

Saben vostès, el que li costa a una dona estar a punt per a un concert, el tenir el cap, el cos, els nervis i la veu amb la calma suficient,  amb la tonalitat suficient per poder donar aquelles notes?

Saben vostès el seu dia a dia…saben si la seva parella la recolza el que cal, per a alliberar-la de tensions els dies abans d’ un concert?

Saben si té o no fills/filles col·laboradors, que li permetin gaudir de temps lliure per a assajar?

Saben si a la feina hi té competitivitat, pals a les rodes, si li fan la traveta quan ha d’assistir a assajos i concerts, o si, ben al contrari, li donen totes les facilitats?

Saben si cobra un bon sou que li permet arribar amb facilitat a fi de mes, o si ha de fer malabarismes?

Saben si té o no suport familiar per a poder fer front a tantes obligacions?

Saben si té assistència  a casa per a les tasques domèstiques?

Saben de la seva doble i triple jornada?

Saben la diferència entre ella, soprano, dona,…i els altres 3  protagonistes del concert: director, baríton, contratenor; homes…,en tots aquests aspectes que he anomenat?

No, vostès no ho saben, però jo sí…i per això, cada vegada més, m’ emociono i ploro quan la sento cantar!!!

 

Neus Benavent i Vallès

Associació de Dones La frontissa,.

Vilanova i la Geltrú

Deixa un comentari

 
