La Frontissa. Associació de Dones

Espai per compartir idees, coneixements i activitats

  • Mobilitzem-nos

    Defensem la democràcia i l'Estat de Benestar, llegint, produint i difonent informació sobre les causes i conseqüencies de la crisi econòmica i les solucions alternatives. Utilitzem les TIC per defensar els nostres drets.
  • Defensem la igualtat.

    Per a lluitar contra la violència masclista, defensem les polítiques d' igualtat
  • Jo decideixo. Jo desobeeixo

  • Donart 2015. Isabel Pons Tello

Les llàgrimes deSoraya

Posted by lafrontissa a 15/11/2015

Aquest cap de setmana, arran dels atemptats a Paris, hem vist la vicepresidenta espanyola davant les càmeres, súper emocionada, ulls humits, quasi a punt de plorar, confirmant la mort del ciutadà espanyol mort a l’ atemptat francès.

Fins aquí, tot molt comprensible, molt humà….però…jo , la veritat es que estic molt sorpresa, fins i tot un xic empipada o indignada…

Em pregunto jo:…si la Sra. Soraya és tant sensible, tant humana, tant empàtica, que s’ emociona fins a  les llàgrimes quan un compatriota (com ella mateixa l’ anomena) mor en tràgiques circumstàncies….com és que mai, mai, mai!  l’ hem vista igual d’ emocionada cada cop que una dona és assassinada per la seva parella o ex-parella?

I… em segueixo preguntant :com és que mai, mai, mai!  l’ hem vista igual de trista quan altres persones, compatriotes, es suïciden, agobiades per els deutes, o per un desnonament cruel que les deixa sense casa?

I… encara més . com és que mai, mai, mai!  l’ hem vista igual de compungida per les criatures compatriotes també, que estan passant gana i fred …

 

Per no parlar dels milers i milers de persones que des de fa dècades passen i moren de fam, de malalties fàcilment curables,….o sota les bombes i metralles…, en guerres provocades per alguns compatriotes, i amb armes fabricades i venudes per altres compatriotes….

Com és que tot això no l’ emociona?

Com és que no la veiem plorar?

No és tant sensible, i tant humana?

 

M’ ho pregunto i repregunto…i no tinc cap resposta…només algunes hipòtesis, pendents de demostració per esdevenir teories

Una hipòtesi em diu que per a la Sra. Soraya hi ha vides més preuades que altres…i que la diferència no és només de raça, o nacionalitat….doncs en els primers casos tothom tenia la  ciutadania espanyola…

 

En tinc vàries més….dins el mateix estil…

 

I…una darrera hipòtesis em diu que les seves llàgrimes eren ni més ni menys que llàgrimes de cocodrila!!!

 

Neus Benavent i Vallès

Associació de Dones La FRONTISSA

Vilanova i la Geltrú

Deixa un comentari

 
